Gör mig levande igen

 
 
Jag har äntligen kommit hem nu efter några timmar i bilen. Idag skippade vi skidåkningen eftersom det var lite tråkigt väder. Istället handlade vi lite med farmor och farfar. Vi brukar alltid åka hem sent när vi åker långt, men bestämde oss för att åka lite tidigare idag, för att hinna till rean på 4Sound. Men en lastbil hade vält över vägen så vi fick ta en omväg och hann inte, trist men det är sånt som händer. 
 
Nu sitter vi och myser med lite te, försöker boka biljetter till en rolig konsert och bara tar det lugnt. Jag tänkte försöka sova strax (även om jag lyckades sova typ oavbrutet i bilen haha), men det senaste avsnittet av Grey's anatomy kom igår så det ska jag försöka hinna med först!
 

 
 
Trots att något av det tråkigaste som kan hända har hänt under det här lovet har jag kunnat somna nöjd flera nätter. Nöjd med livet. Det finns alltid lite små saker som gnager, men jag kan ändå känna att jag har så mycket i mitt liv. Det finns mer positivt än negativt i mitt liv och den här veckan har jag känt lite tacksamhet till allt jag har. Ibland kan det bara vara skönt att fundera över vad man faktiskt är glad över i sitt liv.
 

Kommentera här: