Fire

 
Favorit från Bijou Brigitte, Tyskland
 
 
Den här dagen har väl inte riktigt varit som jag tänkt mig.. När jag steg upp vid 8 imorse var det 40 grader i solen redan. På jobbet var det ganska mycket att göra nästan hela dagen, i denna otroliga hetta. Helt utslagen! På tåget hem började det lukta rök och jag funderade på om det var tåget, då jag hörde om att SJ har haft lite problem idag. När jag sen hoppade av tåget var lukten ändå kvar, så jag började fundera om det kom från mig. Det sista jag gjorde innan jag gick var att hålla på med fimpar och askkoppar, glömde jag tvätta händerna? Usch ni vet hur tankarna börjar flyga och fara. Här hemma ligger dock halva stan i dimma, det visade sig vara skogsbrand precis i närheten så det luktar överallt. På riktigt! Det luktar i hela huset, typ som att någon grillar korv! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, jag är trött och vet inte om jag kommer somna i den här lukten.. Jag är dock glad att släckningen av branden är under kontroll! 
 
Nu fort som attan ska jag försöka försöka somna, jag åker 06.17 imorgon för ännu en dag på jobbet. Det ska bli lika varmt som idag, får man stå i bikini på ett café? Men oj vad jag är glad att sommaren är här ändå, njut ni som kan och njut lite extra åt mig! ♥
 

Kommentera här: